czwartek, 14 marca 2013

Pomysły na posiłki

Skoro jemy posiłki co 3, 4 godziny to nasuwa mi się podstawowe pytanie:
Jak dobrać poszczególne produkty aby stanowiły pełnowartościowy posiłek?
Moje pomysły:
  1. Serek wiejski plus kiwi, inny owoc lub warzywo
  2. Zupy bez makaronu, ryżu, ziemniaków, śmietany
  3. Chlebek waza z dżemem niskosłodzonym, z serkiem naturalnym
  4. Musli z jogurtem naturalnym
  5. Sałatka: sałata lodowa, pomidor, papryka, cebula plus vinegret
  6. Jajecznica bez chleba
  7. Makaron razowy z warzywami
  8. Ryba, mięso (drób) z warzywami - unikamy smażenia
Niestety nie mam innych w tym momencie pomysłów...
Ratujcie!

11 komentarzy:

  1. mi ostatnio sałatki owocowe posmakowaly bo na normalne obiady jakos malo ochote mam ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie rozumiem, czemu zupy bez ziemniaków... To jakaś paranoja z tymi ziemniakami, tak jak by były nie wiem jak kaloryczne... To raczej z tłustymi sosami, smażone lub w ogromnych ilościach powodują tycie. A że w zupce kilka pływa? Tak, z pewnością się od tego przytyje na potęgę. Szczególnie, że to warzywo.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, zgadzam się z tłustymi sosami, smażone to bomby kaloryczne...
      Kilka kawałków w zupie faktycznie nie zaszkodzi.
      Ja wyrażam swoje zdanie, i wiem, że dla mnie ziemniaki w zupie są ciężkostrawne. I dlatego staram się jeść zupy z warzywami lekkimi. Dzięki za odpowiedź

      Usuń
    2. Tłuste sosy?? pierwsze słyszę... Chciałam zauważyć że większość sosów, zup jest oparta na mące ( jako zagęstniku) przez co nie dość że tuczy mąka to do tego ziemniak ;)

      Sam nie osolony ziemniak ugotowany ma 80 kcal, pieczony 89 kcal w 100 gramach... i nasuwa się pytanie ile to 100 gram?? jeden?? góra dwa małe ziemniaki... a jak już wyżej pisałam połączone z zupą czy sosem daje nam bombę kaloryczną...

      Dla jednych 80 kcal to dużo dla innych mało...

      Usuń
    3. Wyróżniamy dobre i złe kalorie.
      Jak ktoś woli przyswajać te złe to jego sprawa. Ja staram się unikać ziemniaków, bo są dla mnie za ciężkie
      Zupy można samemu zrobić (bez zagęstników) i można kupić gotowe.
      Nie rozumiem w czym problem.
      Pozdrawiam

      Usuń
    4. Hmm, pojęcie "złe" i "dobre" kalorie to nieporozumienie. wszystko zależy od ilości spożytych kalorii. W końcu to jest jednostka energii i to, czy kalorię wykorzystamy, czy zmagazynujemy, zależy od zapotrzebowania organizmu :)
      a ziemniaki? są źródłem potasu i wit. c, więc może nie rezygnuj z nich tak do końca?
      pozdrawiam!

      Usuń
    5. Dobrze, liczba kalorii się liczy. Ja uważam, że jednak przykładowe 500 kalorii, które zawiera obiad nie równa się tej samej ilości w batoniku.
      Nie zrezygnuję :) Tylko chcę rezygnować z nich w zupie, bo są dla mnie za ciężkie
      Pozdrawiam

      Usuń
    6. Ziemniaki są również źródłem innych witamin, tj.: B1, B2, B6, K. Zawierają także: magnez, wapń, żelazo, miedź, sód, fosfor, potas, jod, karoten oraz cynk

      ale co z tego skoro są ciężkie... po pierwsze co wy macie z kaloriami? skoro one są spalane nawet przy najmniejszym ruchu... a co z węglowodanami?? które jest ciężko spalic? to jest największy wróg każdej diety...

      Usuń
  3. ziemniaki z ograniczeniem :) wystarczy, Iza

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ziemniaki same w sobie mają mało kalorii, znacznie mniej niż ryż czy makaron, dlatego jak już wybierać to ziemniaki albo makaron pełnoziarnisty - chociaż z tym też trzeba uważać.
      co do pomysłów na posiłki:
      1. Jogurt naturalny z dżemem niskosłodzonym - pycha, zastępuje ochote na słodkie a nie ma za dużo kalorii - oczywiście dżemu nie zaduzo
      2. Jak mam ochote np na sałatke z sosem czosnkowym to robie sos z jogurtu, czosnku ew. odrobiny mleka :) przepyszny z sałatka
      3. płatki owsiane zalane na noc gorącą woda albo mlekiem - do zjedzenia rano, powodują , że człowiek jest mniej głodny przez cały dzień
      4.przede wszystkim dużo duszonych bądź grilowanych ryb :)
      Iwona

      Usuń